Ahad, 22 Mei 2011

Tahniah kepada SMK Jengka Pusat 2, kini mempunyai Blog PPDanya sendiri

Tahniah kepada SMK Jengka Pusat 2 yang kini telah menerbitkan Blogspot PPDa sekolah mereka. Sila ikuti Laman Blog PPDa SMKJP2 di http://ppdasmkjp2.blogspot.com/
     Peranan Blog atau laman web amat penting ketika ini dalam menyebar dan memberi maklumat bukan sahaja di kalangan warga Malaysia malah diperingkat global. Maklumat dihujung jari memberi informasi terkini dan pantas. Dalam era dunia yang tanpa sempadan dan kewujudan media baru, amat memelukan maklumat atau berita yang terbaik dan inilah peluang PPDa untuk menampilkan identiiti dan peranannya.
     Pecambahan Blog PPDa sekolah amatlah diharapkan dalam memberi maklumat aktiviti dan peranan PPDa di sekolah. Maklumat tentang bahaya dadah, gam, rokok dan sebagainya, amat perlu terutama kepada komuniti sekolah. Dengan wujudnya Blog ini, dapatlah para guru dan para pelajar berkongsi maklumat. Cuma diharapkan, semua blog atau laman web yang dibina hendaklah mengikuti prosedur dan peraturan yang telah ditetapkan oleh kerajaan (Surahanjaya Komunikasi Malaysia).
Satu sisipan daripada Blog PPDa SMKJP2

     PPDa Maran juga mengharapkan banyak sekolah lagi mengikuti jejak langkah SMKJP2 ini membina laman blog/web PPDa. Sila maklumkan kepada pihak PPDa Maran untuk tindakan selanjutnya.Laman Blog/Web adalah antara perkara yang dinilai sekiranya memasuki Pertandingan PPDa sama ada di Daerah, Negeri mahupun Kebangsaan. Diharapkan ianya menjadi titik tolak ke arah sekolah yang unggul dan PPDa menjadi imej sekolah itu sendiri.
     Terima kasih kepada Cikgu Ma yang melahirkan Blog PPDa tersebut di samping SMKJP2 juga mempunyai Blog Kaunseling ( http://www.cikgukaunseling.com/ )yang mantap dan penuh info menarik.

1 ulasan:

  1. assalamualaikum Tuan
    terima kasih atas kesudian tuan membuat blog review terhadap educational blog ini, dan peluang yang tuan berikan. di kesempatan ini, saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak sekolah atas adanya internet wireless di sekolah.

    BalasPadam

KOLEKSI LALUAN PPDa PERINGKAT NEGERI 2014

SEKOLAH SK RTP BUKIT GOH KATEGORI LALUAN PPDa SEKOLAH RENDAH   ...