Jumaat, 11 Mac 2011

Seminar Kesedaran HIV/Aids PROKES Daerah Maran 2011

Dr Saniah, Pakar Perubatan Keluarga Maran menyampaikan ceramah.

Penyampaian cenderamata tanda terima kasih buat Dr. Saniah
 disampaikan oleh En Abdullah Sani, Ketua Unit PPDa, JPN Pahang.

Program ini telah dilaksanakan pada 10 Mac 2011 di Bilik Mesyuarat Aras 4, Wisma Persekutuan Maran. Ia adalah kerjasama sub-unit PPDa, Pejabat Pelajaran Daerah Maran bersama Pejabat Kesihatan Daerah Maran.
     Program ini melibatkan semua guru PPDa Daerah Maran termasuklah guru daripada sekolah-sekolah agama di bawah Kerajaan negeri. Fokus seminar ini diadakan adalah bagi memberi pendedahan awal kepada semua guru PPDa tentang bahaya dan kesedaran HIV/Aids sebelum program ini dilaksanakan pula di sekolah masing-masing. Dr. Saniah, iaitu Pakar Perubatan Keluarga, Klinik Kesihatan Maran, telah menyampaikan ceramah beliau berkaitan HIV/Aids. Sebagai Pakar perubatan keluarga dan sentiasa berhadapan dengan pesakit HIV, banyak pendedahan dan pengalaman beliau telah diceritakan kepada semua hadirin. Turut sama hadir dalam program ini ialah En Abdullah Sani bin Abdul Rahman, Ketua Unit PPDa, Jabatan Pelajaran Pahang.
     Sewaktu Seminar ini, pihak Pejabat Kesihatan Daerah Maran turut mengadakan Pameran HIV & Aids. Terima kasih kepada En Rizal, Pegawai HIV/Aids Pejabat Kesihatan Daerah Maran, yang banyak membantu menjayakan program ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOLEKSI LALUAN PPDa PERINGKAT NEGERI 2014

SEKOLAH SK RTP BUKIT GOH KATEGORI LALUAN PPDa SEKOLAH RENDAH   ...