Rabu, 9 Mac 2011

Majlis Penutup Minggu Anti Dadah SMK Maran 2

Majlis penutupan Minggu Antidadah SMK Maran 2 pada 8 Mac 2011 telah disempurnakan oleh Pegawai Daerah Maran, YH Dato'Fadzilla bin   Hj Salleh, DIMP., SMP., AMP. . Turut sama hadir, Pegawai Pelajaran Daerah Maran, Pn Samsiah  Hj Suradin , PKC., Pegawai PPDa Maran (En Mohd Jasmi Jaafar) dan wakil Ketua Polis Daerah Maran. Sebagai sebuah sekolah yang pernah dinobatkan Johan Bilik sumber PPDa Peringkat Kebangsaan 2008, sudah pastinya sambutannya meriah. Pengetua SMK Maran 2, Pn Norhayati yang begitu komited dan banyak memperjuangkan PPDa sebagai satu jenama sekolah yang perlu diikuti oleh semua sekolah. Beliau sendiri menawarkan untuk terus bertanding lagi setelah 2 tahun sekadar menjadi sumber rujukan dalam pembangunan PPDa. Perutusan Minggu Antidadah oleh Pengarah Pelajaran Pahang juga telah dibaca dalam majlis tersebut.
     Dalam majlis tersebut, YH Dato' telah mengucapkan tahniah dan syabas kepada semua pihak terutama para guru dan pelajar SMK Maran 2yang berjaya membawa wadah perjuangan PPDa. Beliau juga bangga dengan hasil kerjasama yang ditunjukkan oleh warga sekolah. Beliau juga menyarankan para pelajar agar menjauhi dadah dan menentangnya habis-habisan. Nasihat beliau agar para pelajar tidak mencuba sebarang jenis dadah dan tidak merokok. Jika ianya dapat dihindari, maka kejayaan dan kebahgiaan akan muncul.
    Pada majlis tersebut, para pelajar mempersembahkan beberapa persembahan seperti deklamasi sajak, dikir barat dan boria. semuanya bertemakan '1Malaysia Membanteras Dadah'. Setelah upacara perasmian, YH Dato' bersama tetamu telah dibawa melawat ke Bilik Sumber PPDa SMK Maran 2. YH Dato' begitu tertarik dengan hasilan para pelajar. Beliau juga dibawa ke Klinik Berhenti Merokok yang merupakan antara tarikan  dan perbezaan berbanding sekolah lain. Konsep Anak Angkat digunakan dengan adanya kerjasama daripada AADK, Polis dan Pejabat Kesihatan. Tahniah SMK Maran 2.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOLEKSI LALUAN PPDa PERINGKAT NEGERI 2014

SEKOLAH SK RTP BUKIT GOH KATEGORI LALUAN PPDa SEKOLAH RENDAH   ...