Isnin, 19 Julai 2010

Ceramah HIV/AIDS (PROKES) Kepada Pelajar Tingkatan 5

Semua sekolah menengah Daerah Maran diminta untuk mengadakan satu sesi slot ceramah HIV/AIDS kepada pelajar Tingkatan 5. Sila berbincang dengan Pegawai Kesihatan Daerah Maran bagi mendapatkan penceramah. Kos dan bahan adalah di bawah tanggungan sekolah di bawah aktiviti PPDa. 
         Program ini bertujuan untuk memberi pendedahan kepada semua pelajar Tingkatan 5 berkenaan bahaya HIV/AIDS. Namun begitu, berikutan masalah peruntukan, menyebabkan Program ini tidak dapat dilaksanakan di peringkat negeri dan daerah. Sekolah boleh melaksanakan program ini sekiranya ada mempunyai peruntukan tertentu atau sumbangan daripada mana-mana pihak.
       Program HIV/AIDS ini akan diadakan di dua buah sekolah buat permulaan, iaitu di SMK Tengku Ampuan Afzan (22 Julai 2010) dan SMK Jengka Pusat 2 (23 Julai 2010). Bagi sekolah lain sila berbincang dengan pengetua sekolah masing-masing dan Pegawai Kesihatan Daerah Maran (unit HIV/AIDS)- En Rizal di talian 0199846802. Sila lapor dan maklumkan kepada PPDa Maran sekiranya sekolah melaksanakan aktiviti tersebut.


 "Sekolah Bebas Dadah 2012"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOLEKSI LALUAN PPDa PERINGKAT NEGERI 2014

SEKOLAH SK RTP BUKIT GOH KATEGORI LALUAN PPDa SEKOLAH RENDAH   ...